English

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

استاندارد سازی اماکن تاریخی فرهنگی فارس تا پایان سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از ارائه یک برنامه مدون تحت عنوان استانداردسازی اماکن تاریخی و فرهنگی این استان، تا پایان امسال خبر داد.

استاندارد سازی اماکن تاریخی فرهنگی فارس تا پایان سال جاری
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی در مراسم بزرگداشت یاد روز سعدی  گفت: شیخ اجل سعدی اگرچه یک شاعر شهیر برجسته در ادبیات پارسی است اما بالغ بر ۳۰ سال از عمر پر برکت خود را به سفر گذراند و حکایت‌های خود را از اندوخته‌های سفر بیان کرد.

او افزود: علی‌رغم گذشت قرن‌ها از درگذشت این شاعر علاقمند به سفر که از ویژگی‌های باارزش همنشینی مداوم با مردم است، آرامگاهش پس از آرامگاه حافظیه به ویژه در ایام نوروز دومین مکان گردشگر پذیر کشور محسوب می‌شود که نشان از علاقمندی مردم ادب دوست و فرهنگ دوست ایران دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس با اشاره به سیاست های وزارت میراث فرهنگی در اهتمام به تحول در اماکن تاریخی و برگزاری رویدادهای روایت گری، از استاندار محترم فارس بابت اختصاص اعتبار برای ساماندهی مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدی تشکر کرد و همچنین از شهردار محترم شیراز را بازوی یاریگر میراث فرهنگی استان در حفظ و‌ نگهداری مجموعه سعدیه دانست و از حمایت ها و همکاری های شهرداری شیراز  به ویژه شهرداری منطقه سه شیراز در ایام نوروز امسال تقدیر کرد.

او در ادامه با اشاره به اینکه استانداردسازی اماکن تاریخی فرهنگی استان فارس امسال انجام می شود گفت: با استفاده از نخبگان و متخصصان امر یک برنامه مدون تحت عنوان استانداردسازی اماکن تاریخی فارس از دو منظر نظر محیطی و رویدادها تا پایان امسال طراحی و اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه