English

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفت وگو با خبرگزاری موج:

بانک مرکزی مایل به اعطای تسهیلات به مردم نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی از عدم ابلاغ آیین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی انتقاد کرد و گفت: بانک مرکزی تمایلی به اعطای تسهیلات به مردم ندارند.

بانک مرکزی مایل به اعطای تسهیلات به مردم نیست

محمد رضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره‌ی علت تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ آیین نامه‌ی اعطای وام مسکن روستایی گفت: متاسفانه سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی برای پرداخت وام‌ها برای تمام مردم مشکل ایجاد کرده است و اقشار متوسط رو به پایین جامعه در حالی که نیازمند این تسهیلات هستند از آنها برخوردار نمی شوند.

این نماینده‌ی مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در حال حاضر خیلی از مردم هستند که تقاضای دریافت وام دارند و منتظرند که با پرداخت این وام اقدام به ساخت خانه کنند. اما هنوز بانک مرکزی این وام را به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است.

 این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته آیین‌نامه‌ی اعطای وام 200 میلیونی مسکن روستایی چند ماه مانده به پایان سال به بانک‌ها ابلاغ شد و عده‌ی بسیار معدودی از مردم توانستند از این وام برخوردار شوند.

 وی در ادامه گفت: امسال نیز هنوز آیین‌نامه‌ی اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی به بانک ها ابلاغ نشده  در حالی که فقط چند ماه تا پایان سال باقی مانده است و مردم هنوز نتوانستند وام مسکن روستایی سال جاری را دریافت کنند.

 وی در ادامه افزود: فصل ساخت و ساز در روستاها با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال رو به اتمام است و اگر بیش از این ابلاغ این وام به تاخیر بیفتد در واقع در سال جاری هیچ گونه وام مسکن روستایی به مردم پرداخت نکرده‌ایم.

 صباغیان خاطرنشان کرد: نباید فرآیند تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها از سوی دولت و بانک مرکزی آنقدر زمان بر شود که بیش از 50 درصد سال را از دست بدهیم.

 این نماینده‌ی مجلس یازدهم گفت: البته در پشت پرده‌ ممانعت بانک مرکزی از ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستای دولت وجود دارد و این دو به دنبال عدم اعطای تسهیلات به مردم هستند تا بتوانند به این وسیله به استدلال خودشان تورم را کنترل کنند.

 صباغیان خاطر نشان کرد: ساخت و ساز در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است اگر این وام پرداخت نشود جوانان انگیزه‌ای برای ماندگاری در روستا ندارند و به شهرها مهاجرت خواهند کرد. این اقدامات باعث خواهد شد که در آینده‌ای نه چندان دور روستاها به متروکه تبدیل شوند و دیگر کسی برای تولید در آن‌ها باقی نمی ماند.

وی در ادامه افزود: مجلس از بازوهای نظارتی خود برای فشار به بانک مرکزی برای ابلاغ هر چه زودتر آیین‌نامه‌ی اعطای وام مسکن روستایی استفاده خواهد کرد تا از حداقل زمان باقی مانده در سال جاری استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه