English

در ۵ سال اخیرصورت گرفت؛

اخذ بیش از ۱۵ هزار فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان اصفهان و پیشگیری از زمین خواری، از سال ۱۳۹۸ تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگی برای اراضی ملی استان اخذ شده است.

اخذ بیش از ۱۵ هزار فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است. 

وی افزود: براین اساس و با توجه به تلاش‌های بعمل آمده، از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع افزون بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد، سال ۱۴۰۲ با دریافت بیش از ۵ هزار فقره سند تک برگی برای اراضی ملی استان اصفهان بیشترین میزان اخذ سند تک برگ در طی سال‌های اخیر بوده است گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ فقره، سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار فقره، سال ۱۳۹۹ بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ فقره و سال ۱۳۹۸ نیز افزون بر ۱ هزار و ۷۸۰ فقره سند تک برگی برای اراضی ملی و دولتی استان دریافت شده است. 

وی بیان کرد: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند. 

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه